رنسانسی ضدصهیونیستی در حال وقوع است

نشست علمی «نبرد طوفان الاقصی؛ سناریوهای استراتژیک آینده» با حضور دکتر مصطفی مصلح‌زاده استاد دانشگاه و سفیر سابق ایران در کشور اردن روز دوشنبه ۱۶ بهمن در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.  
به گزارش اداره بین‌الملل مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل، مصلح‌زاده با اشاره به مقطع تاریخی حاضر  ابراز داشت: تاریخ جهان در حال تحول است. بعد از جنگ جهانی دوم سیستم بین‌الملل دچار تغییرات جدی شد و  سیستم دو قطبی به وجود  آمد. در همین زمان بسیاری از کنوانسیون‌ها، بلوک‌بندی‌ها بعد از جنگ جهانی شکل گرفت. اگر در حال حاضر در ادامه آن فرایند باشیم، مهم نیست. ولی اگر با سیستم جدیدی مواجه شویم، مسئله فرق می‌کند و به احتمال خیلی زیاد، در همین نزدیکی‌ها، روابط بین الملل جدید شکل خواهد گرفت.

سفیر سابق کشور اردن در ادامه تصریح کرد: اکنون تمدن مسلط غرب به نقطه عطف رسیده و سیستم حاکم گذشته توانایی ادامه همان تمدن قبلی را ندارد. تمدنی که برای سال‌ها  مسلط بوده و اکنون در مرحله سقوط است و نویسندگان معروفی از کشورهای غربی به این مسئله اذغان داشته‌اند.

از سویی دیگر بحران‌های اجتماعی به مفهوم عام در سراسر جهان به نقطه اوج رسیده است.

بعد از قرون وسطا، بورژوازی باعث رنسانس در اروپا شد و ساختار حاکمیت کلیسا را به زیر کشید. مصلح‌زاده با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ دولتمردان اروپایی از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه از صهیونیست‌ها  گفت: اکنون این رنسانس به شکلی دیگر در حال وقوع است و مردم حاکمیت صهیونیست‌ها بر ساختار حکومتی این کشورها را تغییر می‌دهند. مردم اروپا موضعی جدای از دولتمردان‌شان دارند و نشان آن پرچم فلسطین است که در دست مردمان‌شان است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: تمدن غرب به پایان راه رسیده است. بحرانها نشان می‌دهد که آنها امکان مدیریت ندارند. اقتدار سیاسی اقتصادی فرهنگی از دست صهیونیست به دست مردم اروپا در حال خروج است و در نهایت این فلسطین است که باعث رنسانس در اروپا می‌شود. اکنون فلسطین نه تنها مهمترین مسئله جهان اسلام بلکه مهمترین مسئله جهان است.