زبان سیاسی اسلامی بهترین راه حل برای حل مشکلات جهان اسلام است

نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن در جریان دیدار هئیتی از حزب پاس اسلامی به تبیین فعالیت‌های قرآنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخت.
به گزارش اداره بین‌الملل مرکز همکاری‌های علمی و بین الملل، وی در ابتدا، مختصر توضیحی در خصوص فعالیت‌های پژوهشگاه داد و سپس به تشریح فعالیت‌های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در حوزه قرآن پرداخت و تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های ما، پروژه‌ها مرتبط با قرآن کریم است.
لک‌زایی خاطرنشان کرد: این پروژه به زندان‌های قبل از انقلاب یعنی دوره پهلوی برمی‌گردد. در همان زمان برخی از بزرگان به این نتیجه رسیدند که مسائل و مشکلات جهان اسلام را با قرآن حل کنند و این کار را در همان زمان شروع کردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه‌دهنده این مسیر شد. مرحله بعدی به این شکل بود که مطالب به شکل‌های موضوعی در مدخل‌های مختلف تنظیم و در ۳۳ جلد منتشر شده و ۱۶ جلد به عربی منتشر شده است. مرحله سوم تالیف دایره المعارف قرآنی بود که حاصل آن چاپ ۱۹جلد دایره المعارف بود.
استخراج دایره المعارف‌های تخصصی از قرآن کریم بخشی دیگر از فعالیت‌ها بود که متمرکز بر ۱۶ رشته از جمله محیط زیست، سیاست، امنیت، اخلاق و .. در قرآن بود.
در دانشنامه امنیت در قرآن بحث این بود که جهان اسلام اگر بخواهد امنیت داشته باشد، لازمه‌اش وجود دولت و پس از آن جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و علوم اسلامی است که منتیج به تمدن اسلامی شود و اگر این کار صورت پذیرد از ذیل فرهنگ غرب خارج خواهند شد. لازمه همه اینها استفاده از زبان سیاسی اسلام است.
فقدان اینها باعث سکوت جهان اسلام در مقابل جنایات غزه شده است. ۶۰ کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی هیچ اقدام موثری را انجام نداده‌اند. چرا که اینها تحت تاثیر غربی‌ها هستند.
در پایان محمد نور حمزه رئیس مجلس ایالتی ایالت «ترنگانو» ضمن خرسندی از حضور در پژوهشگاه، از فعالیت‌های صورت گرفته قرآنی در پژوهشگاه ابراز شگفتی کرد و ابراز داشت این هیئت نسبت به تبلیغ این فعالیت‌ها در کشور مالزی اقدام خواهند کرد
شایان ذکر است حزب اسلامی پاس از احزاب فعال در کشور مالزی است که ۷۵ کرسی از ۲۲۰ کرسی مجلس این کشور را دارد. محمد نور حمزه رئیس مجلس ایالتی ایالت «نونگانو»، محمد حنیف جمال الدین معاون شاخه جوانان، محمد عبدالمالک عبدالکریم مسئول بخش بین‌المللی شاخه جوانان اسلامی ، محمد کمال محمد مسئول بخش هنر، فرهنگ و ورزش، محد بدول الدین دبیر و منشی بخش بین‌الملل شاخه جوانان حزب پاس اعضای این هیئت بازدیدکننده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بودند.